czwartek, 18 lutego 2016

Włochy

Podróże ...

Jestem pewna, że większość z Was bardzo lubi podróżować, odwiedzać nowe zakątki, poznawać nowe kultury. Dlatego dziś chce przybliżyć Wam trochę słońca.. przecież do wakacji coraz bliżej ;)


Udało mi się odwiedzić parę zakątków świata, poznać nowe kultury, obyczaje, ludzi, zabytki. Uważam, że podróże są ważne dla człowieka, nie tyle ze względu na wypoczynek, ale również w celu rozwijania swoich poglądów.
Rozwijamy się intelektualnie próbując nadążyć za innymi zasadami, bądź wzorcami innych krajów lub regionów. Poznajemy nowych ludzi, język. Czasem takie znajomości mogą przerodzić się w coś więcej. Nawet te podróże na terenie naszego kraju, potrafią nam wiele ukazać. Przecież prawie w każdym województwie mamy różne zwyczaje, przyzwyczajenia, nawet nasze gwary różnią się między sobą... u mnie wychodzimy na pole a u Was ? ;) Ten post chce poświęcić wyjątkowemu miejscu, w którym miałam przyjemność być w zeszłym roku- Włochy. Spróbuję Wam przybliżyć kraj, który jest pełen pozytywnych stron, ale i również napiszę o jego minusach. Może uda mi się pomóc Wam, w wyborze tegorocznego wyjazdu wakacyjnego ;)



Wyjazd ten był nagły, spontaniczny, niezaplanowany. Po maturach, zaczęłyśmy planować swoją przyszłość, kiedy w najmniej spodziewanym momencie każda z nas dostała telefon z informacją, aby pakować walizki ! Dwa tygodnie później byłyśmy już w drodze. Zwiedziłyśmy Wenecję, Asyż, Rzym, Watykan. Cały wyjazd był przygotowany pod kątem zwiedzania. Na pewno gdyby to ode mnie zależało wybrałabym miejsce, gdzie mogę poleżeć na plaży i nic nie robić ;) Ale nie żałuje ! W miejscach, które zwiedziłyśmy, jest mnóstwo pięknych obiektów, które warto odwiedzić ! Jednak jeżeli decydujecie się na wyjazd, pod kątem zwiedzania, pamiętajcie, aby zabrać ze sobą odpowiednią odzież. Większość miejsc, które warto zobaczyć we Włoszech wymagają odpowiedniego ubioru, czyli zakryte ramiona, dekolt, brzuch, oraz spódnice/spodnie zakrywające kolana. Nie są mile widziane bluzki na ramiączkach z dekoltem, krótkie spódniczki lub spodenki. Ja niestety nie byłam przygotowana na takie wymagania... Do swojej walizki zapakowałam ubrania, które najczęściej zabieram do ciepłych krajów.. Musiałam zakrywać się wszelkimi sposobami. Zarzucałam na siebie chusty, ubierałam sweterki, a każdy zdaje sobie sprawę, że przy temperaturach dosięgających 40 stopni jest bardzo ciężko, tak się opatulić. Nie jestem pewna, czy zwiedzanie w tak wysokich temperaturach to dobra decyzja, ale ja żadnego momentu z tego wyjazdu nie żałuję. Wenecja... cóż to za magiczne, piękne, romantyczne miasto !! Chyba najbardziej przypadła mi do gustu. Jest pełna kolorów, prześlicznych, zabytkowych uliczek, urokliwych mostów. Sam plac św. Marka robi bardzo duże wrażenie. Będąc we Włoszech jasna sprawa oczywiście, każdy powinien spróbować- włoską pizze oraz włoskie lody!! Nie było miejsc we Włoszech, które by mi się nie spodobały. Jakie zabytki warto odwiedzić? Koloseum w Rzymie, Bazylika św. Marka w Wenecji, Bazylika św. Piotra w WatykanieNa pewno minusem tego państwa są ceny, które dla nas Polaków są wysokie. Kupując cokolwiek, od pamiątek do zakupów spożywczych, wydamy niezła kwotę, ale nie ma się czym dziwić, tam jest euro u nas złotówka... Kupując cokolwiek w tym państwie nie należy przeliczać ile zapłacilibyśmy za to w naszym kraju, bo na pewno wtedy nic nie kupicie ;)  Ludzie są bardzo przyjaźnie nastawieni. I wiadomość dla wszystkich singielek: faceci bardzo przystojni, eleganccy, pełni kultury ! :):):) Chciałabym tam jeszcze kiedyś wrócić, tylko tym razem w miejsce gdzie będę mogła poleżeć na plaży "plecami do góry" :P Podsumowując, gorąco polecam każdemu! 











 



4 komentarze:

  1. Bo my wychodzimy z dworu na pole ;)
    Powodzenia Nati, całusy! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo my wychodzimy z dworu na pole ;)
    Powodzenia Nati, całusy! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Jednym słowem -> zazdroszczę :)
    ______________________
    www.justynapolska.com
    Fashion&Beauty Expert

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę, piękne miejsce i piękne wspomnienia!
    pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń