środa, 17 lutego 2016

Kuchnia- Risotto z łososiem

Risotto z łososiem 

Chce się z wami podzielić moim ulubionym przepisem, do którego często wracam. Mam nadzieje, że również i wam przypadnie do gustu ;)


U mnie dziś taka piękna pogoda, a niestety ja schorowana leżę z 40 stopniami gorączki .. Pomimo wszystkich minusów choroby, jest jeden plus, dzięki któremu nie narzekam. Na czas choroby będę mogła dodać dla was kilka postów, które mam nadzieję spodobają się Wam ! Nie zanudzając Was o swojej chorobie przejdźmy do przepisu, który chciałam Wam dziś przedstawić. Pyszne risotto z warzywami i łososiem. Wbrew pozorom przepis jest bardzo prosty...


Składniki, które będą nam potrzebne (2 porcje) :

Do przygotowania Łososia:

1 filet z łosoś 

szczypta soli

oliwa do smażenia lub olej

Do przygotowania risotto:

1 woreczek ryżu białego

bukiet warzyw ( warzywa wg własnego gustu smakowego )

1 litr bulionu 

Przygotowanie :

Risotto: Na dużą patelnie nalać chochelkę bulionu, wsypać woreczek ryżu, co chwilę mieszając, dodawać chochelkę bulionu, gdy płyn wchłaniający w ryż ubywa, tak w kółko do momentu kiedy ryż będzie miękki. (Pamiętać aby dobrze doprawić bulion, według własnego smaku ) 


bukiet warzyw ugotować w osolonej wodzie, po ugotowaniu dodać do risotto i przez parę minut pogotować jeszcze na patelni. 

Łosoś :  Filet przekroić na dwie mniejsze części. Opłukać, dokładnie osuszyć, doprawić solą. Położyć na patelni z rozgrzaną oliwą (nie duża ilość), smażyć z obu stron.
(Ja używam oleju Kujawskiego z czosnkiem i bazylią. Poniżej zdjęcie )



Smacznego ! :)

Mam nadzieję, że przepis przypadnie Wam do gustu i będziecie próbować go przyrządzać. Pamiętajcie, że w kuchni możemy bawić się smakami i przyprawiać jak nam tylko pasuje! Ja nigdy nie gotuję kropka w kropkę z przepisów. Zawsze dodaje coś od siebie, zamieniam składniki, doprawiam według własnych smaków :) 
Buziaki :*

4 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie ♥ pozdrawiam

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. W końcu prosty przepis na risotto próbowałam wiele przepisów ale nie wychodziło tak smacznie jak ten więcej takich super przepisów pozdrawiam swietyn blog😉

    OdpowiedzUsuń
  3. W końcu prosty przepis na risotto próbowałam wiele przepisów ale nie wychodziło tak smacznie jak ten więcej takich super przepisów pozdrawiam swietyn blog😉

    OdpowiedzUsuń